2010. április 11., vasárnap

Sonkás-gombás-sajtos palkó

Á, ma csak valami lazát készítek... Gondoltam én.
Aztán arra is jutottunk, hogy inkább rendelünk.
Aztán meg arra, hogy amit rendelnénk, azt akár meg is csinálhatnám.
Aztán meg arra, hogy akkor meg is csinálom, de akkor már ne úgy, hanem amúgy.

Ebből lett. :)

Meg abból, hogy nem sok minden volt otthon...




Hozzávalók:
- 1 konzervgomba ( szégyenszemre, mert ez este volt)
- pár szelet gépsonka
- oregánó
- fehérbors
- só
- némi reszelt sajt
-1 tojás sárgája
- 2 evőkanál tejföl
- palacsinta ( 4 db palacsintába gyömöszöltem, így jó duci lett, szerintem 6 palkóba is belefér. Ha a menyiségeket növeled, határ a csillagos...)
- lafatnyi olivaolaj


Hogyan, s miként:
A gombát egy pici olivaolajon megpirítottam, s leve engedésével pároltam, míg nem hittem neki, hogy most már jó lesz. Rázavartam néhány kockára, vagy tetszés szerint vágott gépsonkapajtást. Tovább pároltam, pirítottam. Oregánó, fehérbors, pici só csökkentette az amúgy is rosszul válaszott serpenyő befogadóképességét.
S, hogy mindezt abszolút bizonyítsam, rátettem még a sűrítésnek és masszásításnak szánt tojásos tejfölt, melyet előzőleg összekevertem, nehogy rántotta legyen belőle.

Kicsit összesűrűsödött és leugrott a tűzhelyről ide mellém.
Sűrűn kacsingatott a palacsinták irányába, ezért engedtem a nyomásnak.

A palkókba táskáztam a holmit, úgy, mint a hortobágyinál, de a képekkel igyekeztem megörökíteni. A töltelékre tettem a reszelt sajtot, és úgy zártam a batyukat.

Végül tányérba, díszítésnek az elmaradhatatlan elkanászodott petrezselyem...

K. úr dícsérte serényen, én még variálnék legközelebb, miszerint oregánó helyett inkább szerecsendióval dúsítsam. Ha megtörténik referálok rögvest. Addig próbáljátok így:)

Nincsenek megjegyzések: