2010. március 27., szombat

Gulyásleves Kutya módra

Alábbi tápot tavaly nyáron volt alkalmam megkóstolni, Györgyi jóvoltából.. A mai recept közzétételét jóváhagyta az elkövető. :)
A leírásban szereplő hozzávalók nagyjából a felét képezik az eredeti receptnek, mert nekünk elég, hogy csak 2-3 napig esszük, ők egy hétig is elhammolják boldogan.

Arról nem is beszélve, hogy ha egy hétig nem tennék fel új kaját a blogba, valószínűleg durva és sértő leveleket kapnék a barátaimtól:)


Tehát szóljon a ma este a Kutya-féle gulyásról és az azt megelőző hozzávalókról...


Szükséges cuccok:
- 2 nagy fej hagyma
- 50 dkg marhafelsál ( ez olyan vicces szó, mindig az jut róla eszembe, hogy: a marha fel se áll - naná, mert döglött)
- 2 fehérrépa ( igazából petrezselyem, de nekem az a zöldjét jelenti inkább, ez meg itten répa kérem szépen)
- 2 sárgarépa
-3 krumpli ( Gy. szerint 3 fej:))
-só, bors
- 2 lafatnyi fűszerkömény ( számításaim szerint ez kb. megfelel 1 teáskanálnak, de inkább tessék folyamatában adagolni és kóstolgatni)
- 3 lafatnyi pirospaprika
- 2 gerezd fokhagyma ( ezt megint elintéztem fokhagymakrémmel, így csak egy lafatnyi kellett)


Csipetkéhez:
-1 tojgli
- liszt, amennyit a tojgli felvesz
-só


(Tésztát összegyúrni, jó lisztesre és kicsi csipetkéket hömbölgetni kézzel. Ehhez a recepthez szerintem ennyi sok, ezért a felét a tv előtt csipegetem ki, és leszárítom máskorra.)





Hogyan is lesz ebbű gulyás:

A hagymát megdinsztelem, rányomom a fokhagymát is, illatozunk serényen. Rövid idő után eszembe jut, hogy a marha fel se áll, ezért kénytelen leszek mozgásra bírni a lábos irányába. Együtt dinsztelődnek - naná, hogy ezt szakmailag másképp hívják, de nekem dunsztom, vagyis dinsztem sincs.

Amikor a husi színe kicsit megváltozik ( most már biztos, hogy nem él), tehát világosodik kifele, akkor arcpirosítjuk pirospaprikával. Nagyon picit hagyom így, nehogy megkeseredjen a paprika, és vízzel felöntök a garatra annyira, hogy ellepje a husit. Hogy a további sorsa ne legyen túl sótlan, küldünk rá sót, köményt, borsot és egy fortyanás után lejjebb veszem a hőfokot. Mivel válság van, ezért takarékon főzöm további órákat. Fogalmam nem sok van, hogy mennyit kellene, a lényeg, hogy a husi 3/4-ig megfőjön, de általában 2-3 órát főzöm, hogy jó kerek íze legyen. Arról nem is beszélve, hogy így 3 órán keresztül az az érzésem, hogy milyen nagyon hasznos vagyok is ma, mennyit főzök:)





Tehát, a marhája már majdnem kész, jönnek a zöldségek, csipetkék és vidítják az összképet. Ezzel a kombinációval újra lejátszom a hasznos érzést úgy másfél órát. Előfordul, hogy a krumpli kicsit túlfő, de ez ritka, mert előtte mindig megbeszéljük ezt pucolás közben.

Levet pont annyit kell használni, amennyi jól esik. Gy. elég szűkre hagyja, amitől nagyon finom sűrű, tele minden jóval. Én most kicsit lazábbra hagytam, de K. úr jelezte, hogy neki a Kutya-féle is bejövős, így amondó vagyok, ha K. úrra főztök, ne legyen túl sok leve:)

Nincs más hátra, mint a tálalás, és díszítés a fotózáshoz.

A tálaláshoz mélytányér és friss pogácsa, illetve kenyér, a fotózáshoz eredeti Koralpe-i petrezselyem jár.

2 megjegyzés:

Ancsi írta...

.. és pogácsával! Most ebédelek, közbe'ráfolyik a nyálam ehehe
A pogácsa recepit eccer ha lesz időd, ez olyan nem száraz ugye?

Juliann írta...

Drágaság!

Kérésed parancs:)