2010. március 22., hétfő

Tojáscsattogós





Fenti címet már a háztartásunkban szerezte az eredetileg Tojásropogós néven ismert étel. A gugliban 2950 találat van rá, mindet nem néztem át...

Vega fasírt jellegű a dolog, és most már állíthatom, hogy nagyon finom, de a készítése során merült fel némi gond.

Hozzávalók:

- 3 db főtt tojás
- 1 db nyers tojás
- só, bors
- kevés zsemlemorzsa ( amennyit a massza felvesz)
- fokhagyma 1 gerezd ( fokhagymakrém is jó, én is azzal készítem, mert mire egy igazi fokhagymát megpucolnék, addigra be is falnám)
- aprított petrezselyem
- 5 dkg reszelt sajt
- olaj a sütéshez

Reszelése a tojglinak: ezt sehol sem találtam, csak annyit, hogy lereszeljük. Ha kis sajtreszelőn, akkor szerintem túl homogén lesz, ha nagyon, akkor esetleg túl darabos. Így 1 tojást kicsin, 2-t pedig nagyon reszeltem. Gondoltam fontos lehet...:)))

Elkészítés:

Fent elhangzottak összetrutymózása. A zsemlemorzsából nem kell sok, csak annyi, hogy szépen összeálljon. Amikor minden megvan kis gombócokat gyúrunk, és belehempergetjük zsemlemorzsába, hogy jó ropogós legyen.


És itt jön a vidámkodás!!!

Régóta nem csinálok rántott gombát, pedig imádom, mert eszméletlen káoszt tud a konyhából olajozni pillanatok alatt. Na.

A gomba a tojáscsattogóshoz képest kutyafüle.
A hangzatos csattogós nevet azért kapta, mert az olaj folyamatosan csattog kifele a serpenyőből. Ultrabrutális!
Pedig a golyók isteni finomak, de amennyit takarítottam utánuk, az hihetetlen. Ennyi olaj nem is volt a serpenyőben.

Erre is várok kedvenc olvasóimtól némi trükköt, mert a megoldásig biza' többet nem csinálok Tojáscsattogóst.

A fényképek ma nincsenek a helyzet magaslatán.

A truttyból már elkezdtem formázni a golyókat, amikor eszembe jutott, hogy fotó kell. A negyed mennyiséget is befaltuk, amikor megint eszembe jutott, hogy egyesek követelni fogják a fotókat:))
És mivel nem szeretem, ha a fasírt belelóg a kajába, ( olyankor átvizesedik és nem ropog) ezért hála a kreatív másik felemnek nagyon dizájnos küllemben csodálhatjátok meg a színben igen bátor és ízben tökéletesen harmonizáló spenótban.

A spenót leírása végtelenül egyszerű, ha valaki igényli, kérem jelezze és legközelebb fotózgatom. :)

Nincsenek megjegyzések: