2010. március 28., vasárnap

Krumplis pogácsa 1.0

Közkívánatra érkezzen a krumplis pogi receptje:)

Szükségeltetik:

- 25 dkg liszt
- 10 dkg margarin
- 10 dkg áttört, főtt krumpli ( ha nincs otthon, jó a burgonya is, de azt mi nem annyira szeretjük:))
- 2 tojás sárgája ( a fehérje kell majd a kenegetéshez)
- 2 dkg élesztő, vagy 1 cs. porélesztő
- 1 teáskanál só

Kenegetéshez:
- mint mondottan vala: tojás fehérje
- szezámmag, vagy bármilyen mag mondjuk a mustár kivételével

Verzió 1:

A lisztet, a vajat, a krumplit és a sót összemorzsolom egy tálba. A krumpli már kihűlt formában érkezzen, mert különben baj lesz! :) Utána bele az élesztő és a tojások irigy része. Jó alaposan átgyúrom, és egy órát pihentetem.

Verzió 2:
 Sorrend: olvasztott vaj, tojássárgája kettő is, krumpli, liszt élesztő, só.
Ezt mind betenni a kenyérsütőbe tésztaprogramra, majd két óra múlva megkelve kivenni. 

Jöhet a sodrófatánc. Ujjnyi vastagra kell kinyújtani, bevagdalni összevissza, utána pogiszaggatóval nekimenni.
Kicsit két kézzel meghömbölgetni és mehet a tepsire. 
A tepsire...A tepsire!!!

Ó, jajj! Eszembe jut, hogy már megint nem takarítottam ki a tepsit, így pánikszerű suvickolás és szárítás után kivajazom. Lisztet nem kér, így lesz ropogós.

Bekenetteti magát a fránya egy kis tojásfehérjével, és még szezámmagot is kér, több kívánsága nem lévén pirosra sütteti magát.

Alul-felül sütőprogramon 200 fokon kb. 15 perc. Tulajdonképpen amikor kezd pirulni a teteje, akkor kell kivenni, különben a talpa látja kárát.
Az eredeti recept azt írja, hogy 15 perc 220 fokon, és további 10 perc 200-on. Én nem tudom, milyen sütője van hozzá, mert abból nálunk inkább hamuba sült, vagy hamuvá sült pogi lenne.

A képek között egy újfajta fagyasztási eljárás is látható. A kész pogikat lisztezett műanyag lapra tettem és berámoltam a fagyóba. Amikor megfagytak, akkor leszedtem őket, és mehet egy zacsiba. Így már nem ragadnak egymásba. Bármikor előkapható, 10 perces tepsin pihentetés után mehet sülni.
Jelentem, ma kipróbáltam ( ezért kellett várni a receptre), és teljesen vállalható így is.
Emellett ajándékkép a legtitkosabb és legszuperebb kelesztési eljárásomról csak Nektek!

Sőt, betettem egy méretarányos képet a kelni induló csomagról. A teásdoboz a méretezéshez kellett, a pogiban nincs Earl Grey, esküszöm az égre! 

4 megjegyzés:

Györgyi írta...

ez nagyon fini, teszteltem :)

Juliann írta...

Mármint megcsináltad? Mert ez új recept, ilyet még tőlem nem kaptatok, de persze ami késik,az nem jön időben, azt mondják..:))

Andus írta...

Gratula!Andus

Juliann írta...

Köszönöm szépen:))