2010. március 20., szombat

Sztroganoff csirkeállat









A mai menü legnehezebb része volt, hogy holnapra is kellett hagyni...

Emellett a receptet kb. 117 féle leírásból raktam össze, mert annak ellenére, hogy mindenki Stroganoff csirke a'la Stahl néven ismeri, mégis mindenki máshogy csinálja, de még a hozzávalók aránya is teljesen eltérő.

Mi Audrey-asítottuk, s szépen magyarul elnyerte a fenti nevet.


Hozzájáruló termékek:
- 50 dkg csirkemell
- 30 dkg mirelit zöldborsó
- 30 dkg gomba ( friss, nem konzerv)
- 3-4 csík újhagyma ( elvileg 1 csomag, de én kettőt eldugtam reggelire :)
- 1 dl tejföl
- 4 dl főzőtejszín ( receptek szerint 1-1,5 dl, de úgy nagyon száraz volt)
- só, bors
- 15 dkg csemege uborka
- 2 evőkanál vaj
- 2 evőkanál olaj
- 1 teáskanál magos mustár ( magos mustárom nincs, simával is működik. Emellett én benéztem a receptet, azt hittem evőkanál, bele is tettem, szép kerek íze lett, szóval szerintem elfér benne 1 evőkanál is)

Termékek szeletelése:
Ezt egyetlen recept taglalta, az is csak a gombát, pedig szerintem fontos, hogy mit milyenre kell vágni.

A gombát elvileg félbevágni és "Julien"-re vágni. Óóóó, igennn.
Én Juliannra vágtam, naná. Lényeg, hogy vékony legyen.

A csirke ma a kicsit derékban erősítő csíkos formát vette fel.

Az újhagymát karikázás után még daraboltam, így olyan lett, mint a snidling.

Csemegeuborka: hosszában félbe, és félkarikák.

A borsót nem vágtam fel, esküszöm. :)



Elkészítés:

Teflon aljú sütőmet elővettem hozzá, ezt a tündéri anyósomtól kaptam, nagyon szuper, csak olyan nehéz, hogy a végén a férjem hozza az asztalhoz. Viszont ilyen étkekhez ajánlom melegen, vagy WOK, kinek mije van. ( Hallottam már HOT-Pen-t is, de fogalmam sincs mijjjaz:))

Naszóval, telfon elő, 1 evőkanál vaj, 1 evőkanál olaj. Zseniális páros, nekem eszembe sem jutna, mert vagy ez, vagy az. Viszont jó, mert alapvetően vajas ízű lesz a csipogó hús, de a vaj hamarabb elég, így nem szárad ki, mert az olaj meg bátran kitart mindvégig.

Amikor a csirke belepirul, hogy férjem bőszen dicsérgeti az illatát, akkor ki kell venni egy tányérba, s a helyére egy újabb evőkanalas vajas olajas kombót bedobni. Erre ráfutnak az újhagymák. Csak picit kell hagyni, mert sokkal gyorsabban pirul, mint a vöröshagyma, ezért résen kell lenni. Ha a rés kinyílt, akkor gomba rája:) Mármint csak gomba, a ráját hagyhatjuk az óceánban. A mirelit borsó kezd megsértődni, ezért gyorsan beveszem a bandába. Párolódnak serényen, a gomba leve ebben sokat segít. Amikor elfogyóban a lé, akkor jön a mustáros, tejszínes katyvasz.

Mustáros-tejszínes katyvasz:
A mustárt, a tejszínt és a tejfölt összekeverem.
Oszt kész. :)


Visszalép a színre a csirke is, beugrik közéjük, és hívja a tejszínes, eszméletlen gazdag illatú fürdőbe a csemegeuborkákat is.
Néhány percig jakuzziznak folyamatos kevergetés mellett, majd egy tányérban végzik, rizs vagy szabadon választható köret mellett.

A mai táp díszítését is imádott férjem készítette. Aztán jól megette...

Nincsenek megjegyzések: