2010. március 11., csütörtök

Szóval a Resztelt máj borsóval


A resztelt májat újabban borsóval készítem, nagyon feldobja szerintem.


Hozzávalók:
- 50 dkg máj ( csirkemáj párton vagyunk)
- maréknyi zöldborsó
- pár szem krumpli
- 1 fej vöröshagyma ( közepes)
- Major Anna - ízlés szerint, de kérdezzétek inkább tőle:)
- bors
- pirospaprika
- kevés olaj, kb. 0,5 dl


Az apróra vágott hagymát megdinsztelem ( mármint az olajon:)) és mielőtt elkezdene durván fonnyadni, rádobom a maréknyi borsót, együtt hagyom kicsit őket barátkozni az edényben.
Utána érkezik a máj, ami egy csirkének bizony nagyon hiányzik, de már mindegy...
Elvileg nem szabad túl sokáig kevergetni és főzni/párolni - kívánt rész választható - mert akkor kemény lesz, én viszont nem szeretem, ha még némi vér ficereg belőle, így jó alaposan kivárom, míg már sehol nem szivárog a vörösvérsejt.
Hogy el ne unjam magam, addig teszek rá majorannát, és borsot, nagyon finom illata - később íze is - lesz tőle.
Amikor már mindketten úgy érezzük: ebből elég, akkor jön a pirospaprika, egy teáskanálnyit teszek bele, hogy legyen szép színe. Előtte leveszem a tűzről, nehogy megégjen a paprika, mert keserű lesz.
Kicsit összedolgozom, még egy emléknyire visszateszem a tűzhelyre, hogy átmelegedjen, keverek rajta egyet, és kész is.
Kizárólag tálaláskor szabad sózni, különben megkeményedik. Bár a menzán anno mindig csontkemény volt, én azt is imádtam.

A köret pedig a nagyon bonyolult főtt krumpli. Hámozd meg, vágd közepes cikkekre, főzd meg sós vízben, és ennyi.
Ezzel szoktam kezdeni, kb. annyi idő alatt megfő a krumpli, amíg elkészül a my.


Nincsenek megjegyzések: