2010. március 14., vasárnap

Házi pizza










Tartozékok:


Tészta:

-2,5 dl tej

-40 dkg liszt

-1 teáskanál só

-csipet cukor

-5 evőkanál olaj

1 csomag élesztőpor



Kencefice a tésztára:

-2 evőkanál tejföl

1 evőkanál ketchup

1 teáskanál pirosarany

1 lafatnyi ( új mértékegység:)) bazsalikom


Őszintén bevallom, még sosem mértem ki a kencét, de kb. ezek az arányok.


Pizzafeltét:

Ezt már tényleg ne én mondjam meg:)




Ezt a jó kis pizzát szemtelen módon oldom meg.

Értem ezalatt, hogy lekapom a szép kis terítőt a kenyérsütőről, felcsapom a tetejét. A tejet megmikrózom, beleküldöm a sütőtálba, utána kanalazom az olajat, majd jönnek a szárazságok: liszt, só, cukor, élesztőpor. Tésztaprogi ON, és két órát elvannak együtt. Ebből is lesz szép puficsomag.

Sütőtál kivesz, ráborít asztalra, puficsomag szépen elindul lefelé az asztalra. Hagyom pár percet, hogy önállóan mászkáljon ki a tálból. Utána a szélén maradt cuccot a gyerekkori rágómódszerrel szedem le. ( Végy egy kis kelt tésztát, mondjuk egy diónyit Gy.! :), ezt nyomkodd oda a tál szélén lévő maradványokhoz, és szépen összeszedi. )


Pici lisztet pattintok a tésztára és alá, hogy ne ragadjon le, míg kinyújtom. Négyzet alakot felveszi előbb-utóbb ( inkább utóbb ). A tészta tepsibe applikálását még egy régi pasi anyukájától tanultam. A tésztát lazán rátekered a sodrófára, odateszed a tepsi egyik végére és kihengeríted. Ha igény van rá, akkor legközelebb lefotózom. :)

Természetesen a tepsi kiolajozódott, kiliszteződött előtte. Ha eszerint a receptem szerint készíted, akkor elrontottad, mert későn írtam a kilisztezést, hehe.


Ha már befeküdt a tészta a helyére, akkor jön a kencefice. A tejfölös-ketchupos spekcósággal szépen egyenletesen lekenem. Ne legyen túl vastag, mert akkor nem sül át a tészta, illetve bevizesedik, mint a kismamik lába.


Ezt követően kezdődik a kreatívszakkör. Mindenki azt tesz rá, amit csak szeret. Nálunk K. úr felére mindig teszek többek között gombát. Erre van egy nagyon jó kis találmányom. Mivel ezért kár lenne egy konzervet megnyitni, meg nem is használunk konzervgombát, ezért amikor veszek gombát, akkor a szárát mindig megpucolom külön, felvágom, és megy a fagyóba. (Valamiért sosem használom a gomba szárát a kajába, pedig hülyeség.) Temérdek kis csomag van már, így mindig tudok tenni a pizzára.


Az én felemen gyógyító erejű szalonnakockák vannak egyebek mellett.

Sütőbe be. 150 fokon szoktam sütni, kb.25 percet, de remekül látszik, hogy mikor kezd el egy szép halvány barnás színt felvenni a tészta és a tetején a sajt.

Igazság szerint csak szigorú piskótás, soktojásos tésztáknál szoktam időt mérni, egyébként a kinézetére alapozom a dolgokat.


Kesztyűs kézzel bánok vele, kiveszem a sütőből, szeletelem és hangulattól függ, de ma szerelmes napom volt ( mikor nem), ezért szívecskét kapott az én drágám.

Annyira ego még nem vagyok, hogy magamnak is szívet rajzoljak:)



A pizzáról jutott eszembe, hogy számtalanszor csináltunk már pizzát Zani barátnőmmel, és egyszer még Veszprémben eszméletlen jót sikerült kreálnunk pár éve. Aztán ő délután hazavonatozott, és itthagyta a pizzaszeletkéjét, amit pedig az útra csomagoltam! Grr.

Így mire hazaért elküldtem neki fotón, jelezve, hogy szégyentelenül itthagyta, és jól megettem. Magadra ismersz, mi?:))

Képek csatolva, az utolsó kettő az a bizonyos…

Nincsenek megjegyzések: