2010. március 11., csütörtök

Kakaós csiga mini kivitelben



Meglehetősen gyakran vagyok rávéve a csigák készítésére mostanság...


Hozzávalók:
Tészta:
- 25 dkg liszt
- 4 dkg margarin ( lágy legyen)
- 3 dkg cukor
- 1 tojás sárgája
- 1 cs. porélesztő vagy 2 dkg friss élesztő
- 1 cs. vaníliás cukor
- 1 csipet só
- 1 dl tej ( liszttől függ, ez lehet kicsit több is )
- resztelt citromhéj

Töltelék:
- 2 evőkanál kakaópor
- 5 ek. cukor
- 2. ek. Nesquik kakaó ( ettől lesz luxuskakaós)

Tetejére:
- 1 dl tej
- 1 cs. vaníliás cukor
- 1 ek. cukor

Kell még:
- olaj a tészta lekenéséhez


Na akkor:

Az élesztőt fel kell futtatni, én porélesztőt használok, de ugyanúgy működik.
Kicsit megmelengetem a tejet, ebbe beleszórok egy csipet cukrot, egy csipet lisztet ( ettől lesz jó kovászos) és a porélesztőt. Hagyom, hadd lépjen reakcióba, szép gusztustalan lesz, akkor jó! :)

A többi hozzávalót összehozom egy műanyag tálba. Amikor kész az élesztős holmi, akkor azt is utánaküldöm a többieknek, de óvatosan a tejjel, mert nekem elég 1 dl, de ez nagyon függ a liszttől. Fokozatosan kell adagolni a tésztába.
A lényeg, hogy jó laza, lágy tészta legyen belőle. Kelesztés jön. Mivel ilyenkor szoktam rettentő fontos répapucolást, vagy vasalást kezdeményezni a tv előtt, ezért én hagyom egy jó bő órát, de elvileg elég neki fél óra is. Szép pufi csomag legyen. Amíg kel, elkészíthető a kakaós cókmók is.

A megkelt tésztát téglalap alakúra kell nyújtani, ezzel küzdök is rendesen, mert a matekom erősen hiányos, és ezt tudja, tudja, tudja. Ezért aztán remek sokszögeket tudok kihozni a tésztából, de végül én vagyok az erősebb. :)
A tégalap alakú tésztát jól megkenem olajjal, hogy lehetőség szerint szívja majd a kakaó nagy részét magába. Máskülönben kicsit Mr. Bean stílussá változik a kiömlő kakaó a csigából, amint végigdiszítem vele a konyhát a pulttól a tepsiig:)
Tehát olaj fenn a tésztán, rá a kakaódózis, szépen elsimogatni. Eszméletlen szép lesz a kezed tőle. Első ilyen alkalommal erősen elgondolkoztam, hogy a farsangi bulira lehetnék néger is, mert már tudom, hogy kell csinálni...
Tészta tekerés, mint a piskótarolád, csak nem olyan egyszerű, mert ez menne mindenfelé, de nem hagyom, hogy eluralkodjon a konyhán, ezért kicsit szigorúbb nézéssel bírom jobb létre.
Ha megvan a tekercs, akkor kb. 1,5 cm-es vastagságú szeletkékre vágom, majd határozottan teszem a tepsire. A tepsit első alkalommal kiolajoztam és rátettem a sütőpapírt. Áááááá, soha ilyet ne csináljatok, mert az életben nem mászik le a papírról. Még a vastagon kilisztezett tepsin is szenvedés a leszedegetés, de a sütőpapír igazán gyilkos. A képek még abból az időből készültek, amikor jóhiszeműen belevágtam a sütőpapíros projektbe.
Amikor szépen sorakoznak a csigák a tepsin, akkor még egy kicsit keleszteni kell. Ilyenkor be szoktam már kapcsolni a sütőt, és ráteszem az ajtóra, hadd melegedjen meg. Szigorú nézésemtől az imént úgyis megfagyott benne a lélek.
Aztán a sütőt durvábban előtérbe helyezem az előmelegítést illetően. 160-170 fokon kell sütni kb. 25 percig. Ez idő alatt úgy kétszer jól rányithatjuk a sütőt, míg megkenjük a tejes, cukros szuszpenzióval. Ez az amitől isteni finom ropogós lesz, és ugyanez, amitől néhány új izmot szerzel, mire leapplikálod majd a tepsiről. Még forrón kell leszedni, később már esélytelen.

Végül szépen rámold fel egy tányérra, tálcára, mire akarod, porcukrozd meg a tetejét, és védd az életed árán is, mert eddigre olyan finom illat lesz, hogy pillanatok alatt eltűnik valami fekete lyukban. :)

1 megjegyzés:

Andus írta...

De majd újra előtűnik a feket lyukból :-D